Wahh.. terbaik untuk pengetahuan anda semua yang suka sangat berdiet tu kan,, sudah semestinya tak cukup dengan senam tapi penjagaan makanan pun penting dalam gaya hidup sihat,, ok sekarang saya akan senaraikan 4 jenis makanan yang membuat anda seksi dan sado..

Pertama adalah telur, kenapa telur? tak caya kan? Telur sememangnya makanan super sihat yang kaya dengan sumber protein untuk membangaun dan memperbaiki sistem otot dalam tubuh badan, Kandungan zat besi dalam telur dapat  mengekalkan tenaga dan kejang otot setelah letih seharian.. haaa,, jangan lupa telur juga sangat kaya dengan kolestrol yang sihat.. dan saya syorkan hanya makan telur sebiji atau dua sehari, jangan lebih..

Kedua sayuran yang berdaun hijau,seperti sawi, kangkung, atau selada kaya vitamin dan mineral yang membantu dalam pemulihan dan perbaikan otot. Sayuran hijau juga kaya tenaga yang diperlukan untuk proses pembakaran otot dan mengembalikan glikogen yang hilang setelah olahraga. Kandungan kalsium, magnesium, zat besi, dan vitamin A, D, E, atau K bermanfaat untuk mendukung kesihatan tubuh anda secara keseluruhan.

Ketiga pula, daging tanpa lemak sangat bermanfaat untuk pembangunan otot karena kandungan asid amino esensial di dalamnya. Selain itu protein dalam daging juga bermanfaat untuk mempercepat pemulihan serat otot menjadi kembali kuat.

Keempat adalah oat,Karbohidrat kompleks sangat diperlukan untuk memberikan tenaga yang diperlukan dalam masa pembentukan otot. Oat merupakan makanan tinggi karbohidrat kompleks namun tinggi serat yang berfungsi untuk menstabilkan kadar gula darah serta mengontrol nafsu makan.

Jika anda sedang berupaya untuk membentuk otot tubuh? Cubalah untuk rajin konsistent  makanan di atas setiap bulan.. selamat mencuba..